Príloha č. 1 Všeobecných obchodných podmienok spoločnosti Nextmed s. r. o.
- Predávajúci zodpovedá za vady tovaru a Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u Predávajúceho bezodkladne po zistení vady, inak mu právo na bezplatné odstránenie vady v záručnej dobe zaniká. Pre vybavovanie reklamácie platí tento reklamačný poriadok.
- Reklamácie vybavuje Predávajúci v pracovných dňoch, a to cez e-mailovú adresu ... , telefonicky na telefónnom čísle ... , písomne alebo osobne na kontaktnej adrese Krajná 15860, 821 04 Bratislava.
- Pre úpravu zodpovednosti za vady tovaru, vrátane záruky za akosť, sa v zmluvných vzťahoch medzi Predávajúcim a Kupujúcim - Podnikateľom, použijú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.
- Kupujúci - Podnikateľ je povinný skontrolovať tovar pri jeho prevzatí. Ak tak neurobí, môže uplatniť nároky na odstránenie vady tovaru len ak preukáže, že tieto vady mal tovar v čase prevzatia Kupujúcim.
- Na vybavenie reklamácie Kupujúceho – Podnikateľa sa nevzťahuje 30 dňová zákonná lehota na vybavenie reklamácie Kupujúceho – Spotrebiteľa. Lehotu na vybavenie reklamácie Kupujúceho – Podnikateľa zákon neupravuje, Predávajúci sa však dobrovoľne zaväzuje tieto reklamácie vybaviť do 90 dní.
- Reklamovať je možné len tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ, dopravca alebo Predávajúci, bol zakúpený u Predávajúceho a vzťahuje sa naň záruka.
- Počas záručnej doby má Kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady, a to po uplatnení si reklamácie podľa tohto reklamačného poriadku a predloženia tovaru vrátane príslušenstva s dokladom, preukazujúcim kúpu od Predávajúceho.
- Na všetky tovary zakúpené Kupujúcim - Spotrebiteľom sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov a na použitý tovar 12 mesiacov. Ak je na tovare, jeho obale alebo na návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
- Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim - Spotrebiteľom.
- Ak o to Kupujúci požiada, vystaví mu Predávajúci záručný list k zakúpenému tovaru. Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.
- Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej nemohol Kupujúci tovar užívať z dôvodu záručnej opravy vady tovaru.
- Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
- Právo na záruku zaniká v prípade, že:
- Kupujúci nepreukáže, že zakúpil tovar u Predávajúceho,
- neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
- k vade došlo mechanickým poškodením tovaru spôsobeným Kupujúcim,
- nesprávnym zaobchádzaním s tovarom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
- neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
- zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
- používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok,
- uplynutím záručnej doby,
- zásahom neoprávnenej osoby.
- Zo záruky sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome. Záruka sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru alebo jeho časti, spôsobené používaním. Kratšiu životnosť tovaru teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
- Reklamácie vybavuje Predávajúci písomne alebo elektronicky, vyplnením reklamačného formulára, ktorý je možné stiahnuť si TU
- Kupujúci je povinný uplatniť si reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení vady tovaru tak, že vyplní reklamačný formulár a tento doručí elektronicky alebo spolu s reklamovaným tovarom a dokladom o kúpe tovaru u Predávajúceho (poštou alebo osobne) do prevádzkových priestorov spoločnosti Nextmed s. r. o. na kontaktnej adrese Krajná 15860, 82104 Bratislava.
- Kupujúci je povinný presne označiť druh a rozsah vád tovaru.
- Reklamačné konanie sa začína dňom doručenia vyplneného reklamačného formulára, tovaru, vrátane príslušenstva a dokladu preukazujúceho kúpu tovaru od Predávajúceho. Začiatok reklamačného konania je dňom uplatnenia si reklamácie.
- V prevádzkových priestoroch Predávajúceho je počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie.
- Predávajúci vydá Kupujúcemu bezodkladne vo vhodnej forme potvrdenie o uplatnení reklamácie (mail alebo písomná podoba), v ktorom uvedie kedy bola reklamácia uplatnená, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie Kupujúci - Spotrebiteľ požaduje, označí reklamované vady tovaru a poučí Kupujúceho - Spotrebiteľa o jeho právach, vyplývajúcich s ust. §622 a §633 Občianskeho zákonníka. Na základe rozhodnutia Kupujúceho - Spotrebiteľa, ktoré z týchto práv si uplatňuje, určí Predávajúci spôsob vybavenia reklamácie podľa tohto reklamačného poriadku.
- Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, Predávajúci ju bezplatne, riadne bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie odstráni. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci - Spotrebiteľ právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
- Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť chybný tovar za bezchybný, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti tovaru, len ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
- Ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa mohol riadne užívať ako tovar bez vady má Kupujúci právo na výmenu tovaru, zľavu z kúpnej ceny ako aj právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opakované vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet odstrániteľných vád tovar riadne užívať.
- Pre účely reklamácie sa považuje za viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu výskyt jednej vady viac ako dvakrát a za väčší počet odstrániteľných vád výskyt troch a viac odstrániteľných vád súčasne.
- V prípade výmeny tovaru za nový tovar, začne plynúť záručná doba nového tovaru dňom jeho prevzatia kupujúcim.
- Pri tovare, ktorý bol Kupujúcim zakúpený od Predávajúceho s označením chybný alebo použitý, nezodpovedá Predávajúci za vady vzniknuté použitím alebo opotrebením.
- Pri tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá Predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
- Predávajúci je rovnako povinný vydať Kupujúcemu - Spotrebiteľovi písomný doklad o vybavení reklamácie najneskôr do 30 dní od dňa uplatnenie reklamácie. Písomný doklad o vybavení reklamácie odošle Predávajúci Kupujúcemu elektronický na e-mailovú adresu uvedenú v reklamácii alebo na poštovú adresu Kupujúceho.
- Ak Kupujúci - Spotrebiteľ uplatnil reklamáciu tovaru počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Za odborné posúdenie sa považuje písomné vyjadrenie znalca, stanovisko vydané autorizovanou osobou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od Kupujúceho - Spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci poskytne Spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
- Ak Kupujúci - Spotrebiteľ uplatnil reklamáciu Produktu po 12 mesiacoch od kúpy tovaru a Predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o reklamácii uviesť, komu môže Kupujúci - Spotrebiteľ zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia.
- Ak Kupujúci - Spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova. Záručná doba počas vykonávania odborného posúdenia neplynie. Predávajúci je povinný Spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nie je oprávnený Predávajúci zamietnuť.
- Ak dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré prejavil Kupujúci - Spotrebiteľ záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým Predávajúcim, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá kúpnej zmluve, ako aj všetky Kupujúcim - Spotrebiteľom účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša Predávajúci.
- V prípade, ak bude reklamácia zo strany Predávajúceho uznaná, Predávajúci vráti Kupujúcemu - Spotrebiteľovi poštovné.
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledovných spôsobov:
- odstránením vady tovaru,
- vrátením platby za tovar,
- vyplatením primeranej zľavy z platby za tovar,
- výzvou na prevzatie plnenia,
- odôvodneným zamietnutím reklamácie.
- Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady, uvedené v reklamačnom protokole.
- Predávajúci v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie vydá Kupujúcemu – Spotrebiteľov, v prípade Kupujúceho – Podnikateľa v lehote 90 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, písomný doklad o vybavení reklamácie.
- Predávajúci vedie v súlade splatnou legislatívou evidenciu o reklamáciách, ktorá obsahuje dátum uplatnenia reklamácie, dátum a spôsob vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
- Pokiaľ Predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale vada tovaru objektívne existuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie vady prostredníctvom príslušného súdu.
- Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa pri preprave môže poškodiť. Odporúčame Kupujúcemu rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti kuriéra. Vašim podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal a rovnako aj tovar zabalený v obale sú v poriadku a nepoškodené.
- Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok a Predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia Kupujúceho. Nové znenie reklamačného poriadku nadobúda platnosť a účinnosť dňom uverejnenia na internetovej stránke www.nextmed.sk.