Úvodné ustanovenie
- Dohľad nad dodržiavaním zákona vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia ( SOI ):
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava
Odbor výkonu dozoru
ba@soi.sk
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
Článok II
Vymedzenie niektorých pojmov
- Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinností súvisiace s nákupom tovaru prostredníctvom internetovej stránky www.nextmed.sk a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzavretej medzi nižšie definovanými Predávajúcim a Kupujúcim (ďalej len „VOP“).
- Predávajúcim a Prevádzkovateľom webovej stránky www.nextmed.sk je spoločnosť NEXTMED, s. r. o. so sídlom: Pri Hrubej lúke 3634/1, 841 02 Bratislava, zapísaná v OR SR OS BA I, oddiel: Sro, vložka číslo č. 74530/B, IČO: 46256784, DIČ: 2023302402, IČ DPH: SK2023302402 podľa §4, (ďalej aj len „Prevádzkovateľ“ alebo „Predávajúci“).
- Kupujúcim je každý návštevník webovej stránky www.nextmed.sk, ktorý uzavrie kúpnu zmluvu na kúpu tovaru od Predávajúceho formou odoslania objednávky prostredníctvom elektronických komunikačných prostriedkov. Kupujúcim podľa týchto VOP je fyzická osoba v postavení spotrebiteľa alebo podnikajúca fyzická osoba alebo právnická osoba. (ďalej aj len „Kupujúci“, „Kupujúci – Spotrebiteľ a „Kupujúci – Podnikateľ“)
- Spotrebiteľom je fyzická osoba (nepodnikateľ), ktorá pri uzatváraní kúpnej zmluvy odoslaním objednávky nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, povolania alebo zamestnania.
- Podnikateľom sa rozumie ten, kto jedná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, a to:
- osoba zapísaná v obchodnom registri,
- osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
- osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
- osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
- Ak Kupujúci uvedie v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené vo VOP pre Kupujúcich - Podnikateľov.
- Právne vzťahy predávajúceho s Kupujúcim - Podnikateľom, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.
- Tovarom sú všetky produkty a služby ponúkané na predaj na stránke www.nextmed.sk.
- Objednávkou je Kupujúcim vyplnený objednávkový formulár odoslaný Predávajúcemu spôsobom uvedeným v týchto VOP. Odoslaním objednávky Kupujúci potvrdzuje záväznosť objednávky s povinnosťou úhrady, ako aj to, že sa oboznámil s VOP a Reklamačným poriadkom a súhlasí s nimi.
- Uzatvorením kúpnej zmluvy, na základe ktorej je realizovaný predaj tovaru je moment písomného potvrdenia prijatia objednávky Predávajúcim. Neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy sú tieto VOP a Reklamačný poriadok.
- Kúpna cena je cena tovaru uvedená na stránke www.nextmed.sk pri tovare v čase uskutočnenia objednávky, v objednávke a v potvrdení objednávky. Kúpna cena nemôže byť po potvrdení objednávky Predávajúcim zmenená. Ceny uvedené pri tovare sú konečné, vrátane všetkých poplatkov stanovených zákonom, toto sa netýka poplatkov za dodanie tovaru Kupujúcemu a nákladov na platbu formou dobierky.
- Reklamačný poriadok je vydaný Predávajúcim za účelom informovania Kupujúceho –Spotrebiteľa a Kupujúceho - Podnikateľa o podmienkach a spôsobe reklamácie, vrátane údajov o tom, kde a ako možno reklamáciu uplatniť a o záručnej dobe a vykonaní záručných opráv. Reklamačný poriadok je Prílohou č. 1 týchto VOP a je dostupný na internetovej stránke www.nextmed.sk.
Článok III
Oznámenie pred uzavretím zmluvy pre Kupujúceho - Spotrebiteľa
Predávajúci Kupujúcemu – Spotrebiteľovi (ďalej aj len „Spotrebiteľ“) oznamuje, že:
- Náklady na prostriedky komunikácie na diaľku sa nelíšia od základnej sadzby internetového a telefonického pripojenia podľa podmienok operátora Kupujúceho - Spotrebiteľa a Predávajúci si neúčtuje žiadne ďalšie poplatky, to sa netýka zmluvnej prepravy tovaru.
- Predávajúci požaduje plnú úhradu kúpnej ceny pred prevzatím tovaru Kupujúcim - Spotrebiteľom od Predávajúceho, Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, Kupujúci sa stane vlastníkom tovaru až po úplnom zaplatení kúpnej ceny.
- Ceny tovarov a služieb sú na webe prevádzkovanom spoločnosťou Nextmed, s. r. o. uvádzané vrátane DPH aj bez DPH. Ceny uvedené pri tovare sú vrátane všetkých poplatkov stanovených zákonom, avšak náklady na dodanie tovaru alebo služby sa líšia podľa zvoleného spôsobu dopravy, poskytovateľa dopravy a spôsobu úhrady objednávky.
- Kupujúci - Spotrebiteľ má právo od zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu (ak nie je nižšie uvedené inak), a to v lehote 14 dní, ktorá plynie ak ide o:
- kúpnu zmluvu odo dňa prevzatia tovaru,
- zmluvu, ktorá je predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru,
- zmluvu, ktorej predmetom je pravidelná opakovaná dodávka tovaru, odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru.
- Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy je zachovaná ak Kupujúci - Spotrebiteľ doručil Predávajúcemu oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy osobne najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu Predávajúceho, toto oznámenie odovzdal na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na kontaktnú adresu Predávajúceho alebo si uplatnil právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy prostredníctvom vyplneného formulára zaslaného e-mailom najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Kupujúci - Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru.
- Ak Kupujúci – Spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, znáša iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. Kupujúci má povinnosť uhradiť pomernú časť ceny v prípade odstúpenia od zmluvy, ktorej predmetom je poskytovanie služieb a jej plnenie už začalo.
- Predávajúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
- Kupujúci - Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy ak ide o:
- poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
- predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré Spotrebiteľ výslovne požiadal Predávajúceho,
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
- Zmluva, resp. príslušná faktúra, bude uložená v elektronickom archíve predávajúceho.
- Spotrebiteľ môže uplatniť sťažnosť cez kontaktný formulár, príp. sa môže obrátiť so sťažnosťou na orgán dohľadu alebo štátneho dozoru.
- Kontaktnou emailovou adresu je ................... . Predávajúci však odporúča kontaktovanie prostredníctvom kontaktného formulára.
- Kupujúci – Spotrebiteľ je oprávnený využiť alternatívne riešenie sporov prostredníctvom subjektu alternatívneho riešenia sporov v súlade s ustanoveniami zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v platnom znení.
Článok IV
Uzavretie kúpnej zmluvy
- Kúpnou zmluvou sa Predávajúci zaväzuje, že Kupujúcemu odovzdá tovar, ktorý je predmetom kúpy a doklady, ktoré sa k nemu vzťahujú, a umožní Kupujúcemu nadobudnúť vlastníckeho práva k tovaru a Kupujúci sa zaväzuje, že vopred zaplatí Predávajúcemu kúpnu cenu tovaru a tovar riadne prevezme.
- K vytvoreniu záväznej objednávky dištančným spôsobom dôjde v okamihu, kedy Kupujúci vloží vybraný tovar do košíka, vyplní požadované kontaktné údaje, zvolí alternatívu dopravy a platby a odošle objednávku. Do času, kým Kupujúci potvrdí záväzne objednávku, môže meniť požadované plnenie v košíku, spôsob dopravy aj spôsob úhrady. Kupujúci je povinný pred záväzným odoslaním objednávky skontrolovať všetky údaje, ktoré uviedol pri vytváraní objednávky.
- Kupujúci vytvorením a odoslaním záväznej objednávky potvrdzuje, že sa pred uzavretím zmluvy oboznámil s týmito VOP, ktorých obsahom je aj Oznámenie pred uzatvorením kúpnej zmluvy pre Kupujúceho – Spotrebiteľa a Podmienky ochrany osobných údajov a Reklamačný poriadok, a že s nimi v znení platnom a účinnom v momente vytvorenia objednávky súhlasí.
- K uzavretiu kúpnej zmluvy dôjde záväzným potvrdením akceptovania návrhu Kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy vo forme Kupujúcim vyplnenej a odoslanej objednávky zo strany Predávajúceho. Zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku.
- Záväzné potvrdenie objednávky bude vykonané prostredníctvom elektronickej pošty neodkladne po doručení objednávky Predávajúcemu. Neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy sú tieto VOP a Reklamačný poriadok, ktoré sú zaslané Kupujúcemu spolu s potvrdením objednávky.
- Uzavretú kúpnu zmluvu možno meniť alebo rušiť len na základe dohody oboch strán alebo na základe zákonných dôvodov, ak tieto VOP neustanovujú inak.
- Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou tovaru od Predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovanej značky, patentu, obchodného názvu ani loga Predávajúceho alebo ďalších zmluvných partnerov Predávajúceho, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
- Potvrdenú objednávku Predávajúci archivuje po dobu najmenej desiatich rokov za účelom jej splnenia ako aj za účelom ďalšej evidencie.
- Uzavretú zmluvu Predávajúci archivuje po dobu najmenej desiatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však po dobu potrebnú podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nesprístupňuje ju tretím stranám.
- Predávajúci je oprávnený v záležitostiach týkajúcich sa objednávky kontaktovať Kupujúceho mailom aj telefonický na mailovú adresu a telefónne číslo uvedené v objednávkovom formulári.
Článok V
Kúpna cena
- Kúpna cena tovaru je zmluvná cena tovaru uvedená na stránke www.nextmed.sk pri tovare v čase uskutočnenia objednávky, v záväznej objednávke a v potvrdení záväznej objednávky Predávajúcim. Kúpna cena nemôže byť po potvrdení objednávky Predávajúcim zmenená.
- Ceny tovarov a služieb sú uvádzané vrátane DPH aj bez DPH. Ceny uvedené pri tovare sú konečné, vrátane všetkých poplatkov stanovených zákonom, toto sa netýka poplatkov za dopravné, dobierku a pod., ktoré sú uvádzané v rámci vytvorenia objednávky a ktorých výška závisí od voľby kupujúceho. Náklady na dopravu a balné budú zaúčtované na konci objednávky.
- Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu za tovar v termíne podľa kúpnej zmluvy, najneskôr pri prevzatí tovaru.
- Spôsob úhrady kúpnej ceny je bezhotovostným prevodom na účet Predávajúceho, online platobnou kartou alebo na dobierku pri prevzatí objednaného tovaru od kuriéra, a to platobnou kartou alebo v hotovosti. Platba kúpnej ceny sa uskutočňuje v mene EUR.
Článok VI
Dodanie tovaru a platobné podmienky
- Predávajúci doručuje tovar iba v rámci Slovenskej republiky. Kupujúci z iného členského štátu Európskej únie si po dohode s Predávajúcim môže objednaný tovar vyzdvihnúť v mieste sídla Predávajúceho alebo je možné dohodnúť si doručenie tovaru na miesto určené Kupujúcim v rámci územia Slovenskej republiky.
- Predávajúci splní povinnosť odovzdať tovar Kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s Tovarom na dohodnutom mieste plnenia a včas mu to oznámi.
- Ak má Predávajúci tovar odoslať, odovzdá tovar Kupujúcemu - Podnikateľovi odovzdaním prvému dopravcovi k preprave pre kupujúceho a umožní Kupujúcemu uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi. Predávajúci odovzdá tovar Kupujúcemu – Spotrebiteľovi v momente keď mu tovar odovzdá dopravca.
- Objednávky tovaru vybavuje Predávajúci v najkratšom možnom čase, najneskôr do 30 dní od dátumu potvrdenia objednávky. V prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania Tovaru zo strany Predávajúceho, Predávajúci je oprávnený predĺžiť lehotu na jeho dodanie, a to aj opakovane, o čom je povinný oboznámiť Kupujúceho telefonicky alebo mailom.
- Ak Predávajúci nedodá tovar v dohodnutej lehote, vyzve ho Kupujúci, aby tovar dodal v ním poskytnutej primeranej dodatočnej lehote. Ak Predávajúci nedodá tovar ani v primeranej dodatočnej lehote, je Kupujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy.
- Kupujúci je povinný zabezpečiť prevzatie tovaru v mieste, ktoré uviedol v objednávke ako doručovaciu adresu. Ak je potrebné z dôvodu neprítomnosti Kupujúceho dodanie tovaru opakovať, hradí náklady s tým spojené.
- Kupujúci je oprávnený skontrolovať tovar pri jeho doručení, má právo po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode a to v rozsahu potrebnom na zistenie vlastností tovaru. Predávajúci upozorňuje Kupujúceho, že zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností tovaru.
- V prípade zistenia poškodenia tovaru pri preberaní zásielky, má Kupujúci možnosť tovar odmietnuť prevziať. O poškodení tovaru je povinný dopravca vyhotoviť škodový zápis, na základe ktorého Predávajúci s dopravcom po zavretí škodovej udalosti zabezpečia odstránenie vady tovaru, poskytnú zľavu na tovar, alebo v prípade neodstrániteľnej vady dodajú kupujúcemu nový tovar. Neskoršie reklamácie bude musieť Kupujúci preukázať.
- Pokiaľ kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy objednaný tovar neprevezme do piatich pracovných dní po uplynutí zmluvne dojednanej lehoty dodania tovaru, je oprávnený Predávajúci odstúpiť od zmluvy a predať tovar tretej osobe. Predávajúcemu v takomto prípade vznikne nárok na náhradu za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na neúspešný pokus o doručenie tovaru.
- Spolu s tovarom je Kupujúcemu zasielaná faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné potrebné dokumenty.
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny.
- Zodpovednosť za škody na tovare prechádza na Kupujúceho v momente, keď prevezme tovar od Predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, potom v čase keď mu Predávajúci umožnil nakladať s tovarom a Kupujúci tovar neprevzal.
Článok VII
Odstúpenie od kúpnej zmluvy
- Odstúpiť od kúpnej zmluvy môže Kupujúci aj Predávajúci. Odstúpenie od kúpnej zmluvy je účinné dňom, kedy bolo doručené druhej zmluvnej strane. Odstúpením od kúpnej zmluvy sa táto od začiatku zrušuje.
- Predávajúci môže odstúpiť od zmluvy, ak si nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu:
- nedostupnosti tovaru (vypredanie zásob, prerušenie výroby alebo iné skutočnosti na strane výrobcu alebo dovozcu tovaru, ktoré znemožnili splnenie povinností Predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy),
- z dôvodov vyššej moci,
- ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar Kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP,
- v prípade zjavnej chyby v kúpnej cene uvedenej pre tovare na internetovej stránke www.nextmed.sk alebo v objednávke a potvrdení objednávky.
- Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti neodkladne informovať Kupujúceho a v lehote do 14 dni od oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Kupujúcemu platbu za tovar, a to rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, ak sa nedohodnú inak.
- Predávajúci je tiež oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy ak si Kupujúci riadne neprevezme objednaný tovar alebo ak sa objednaný tovar vráti späť Predávajúcemu po neúspešnom pokuse o jeho dodanie Kupujúcemu. Predávajúci je v takom prípade oprávnený požadovať od Kupujúceho náhradu nákladov na prepravu, ktoré mu vznikli v súvislosti s neúspešným dodaním objednaného tovaru, vrátane nákladov na balné objednaného tovaru.
- Za platné odstúpenie Predávajúceho od Kúpnej zmluvy sa považuje odoslanie písomnej informácie o odstúpení Kupujúcemu formou e-mailu na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke Kupujúceho alebo odoslanie písomnej informácie na adresu Kupujúceho, uvedenú v objednávke.
- Kupujúci – Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní od prevzatia tovaru.
- Kupujúci si môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy jedným z nasledujúcich spôsobov:
- prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy. Formulár na odstúpenie od zmluvy si môžete stiahnuť TU
- písomne, listom odoslaným na kontaktnú adresu Predávajúceho,
- prostredníctvom kontaktného formulára alebo
- e-mailom, zaslaným na kontaktnú emailovú adresu ........
- Kupujúci je bezodkladne po zaslaní oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od Kúpnej zmluvy povinný zaslať alebo doručiť osobne Predávajúcemu predmet zmluvy (tovar) spolu so všetkou dokumentáciou.
- Kupujúci - Spotrebiteľ je povinný zaslať Predávajúcemu tovar prostredníctvom bežného poštového balíka (nie, ako dobierku) alebo prostredníctvom kuriéra alebo odovzdať zakúpený tovar v prevádzkových priestoroch spoločnosti Nextmed s. r. o. na kontaktnej adrese Krajná 15860, 821 04 Bratislava.
- Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná ak Kupujúci doručil Predávajúcemu oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy osobne najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu Predávajúceho, toto oznámenie odovzdal na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na kontaktnú adresu Predávajúceho alebo si uplatnil právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy prostredníctvom vyplneného formulára zaslaného e-mailom najneskôr v posledný deň lehoty.
- Kupujúci môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa Produktu aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Tovar, ktorý chce Kupujúci vrátiť musí byť v pôvodnom stave, kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, v originálnom obale , použitý len v takom rozsahu, v akom by si ho mohol Kupujúci – Spotrebiteľ vyskúšať v kamennom obchode, nesmie byť poškodený.
- V prípade, ak bude Predávajúcemu pri odstúpení Kupujúceho od Kúpnej zmluvy vrátený zakúpený tovar v poškodenom stave, Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
- Pri odstúpení od kúpnej zmluvy Kupujúcim, nie je Predávajúci povinný Kupujúcemu vrátiť platby pred tým, ako mu je zakúpený tovar doručený alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie zakúpeného tovaru späť Predávajúcemu.
- Po prijatí nepoškodeného tovaru spolu so všetkou dokumentáciou a formulárom Predávajúcim, budú Kupujúcemu vrátené peňažné prostriedky do 14 dní od dňa odstúpenia od zmluvy spôsobom vyznačeným vo formulári.
- V zmysle ust. § 8 ods. 5 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej Kupujúci - Spotrebiteľ odstúpil.
- Od Kupujúceho - Spotrebiteľa nemôže Predávajúci požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nasledujúcich nákladov a platieb:
- dodatočné náklady (t. j. rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Kupujúci / Spotrebiteľ a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim (§ 9 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z.),
- náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru (§ 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z.),
- ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
- poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
- predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
- vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
- predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
- poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
Článok VIII
Zodpovednosť za vady, záruka, uplatnenie reklamácie, sťažností a podnetov
- Reklamácie, sťažnosti a podnety vybavuje Predávajúci v pracovných dňoch, a to cez e-mailovú adresu ... , telefonicky na telefónnom čísle ... , písomne alebo osobne na kontaktnej adrese Krajná 15860, 821 04 Bratislava.
- Pre vybavovanie reklamácie platí reklamačný poriadok, ktorý upravuje všetky práva a povinnosti Kupujúceho a Predávajúceho v prípade výskytu vady tovaru, ako ak podrobnosti ohľadne záruky a postup pri uplatnení a vybavení reklamácie.
- Reklamačný poriadok je ako Príloha č. 1 neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP. Reklamačný poriadok nájdete TU.
Článok IX
Ochrana osobných údajov
- Predávajúci prijal primerané opatrenia k spracúvaniu osobných údajov v zmysle zákona č. 122/2013 o ochrane osobných údajov v platnom znení a podľa nariadenia GDPR. Kupujúci potvrdzuje, že bol oboznámený s pravidlami spracovania svojich osobných údajov, ktoré nájde TU
Článok X
Alternatívne riešenie sporov
- Predávajúci týmto v zmysle ust. § 10a ods. 1 písm. k) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov informuje Spotrebiteľa o možnosti obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov v prípadoch ustanovených osobitným predpisom (zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov).
- Kupujúci – Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Kupujúci - Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z. z.
- Návrh môže Kupujúci - Spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z. z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.
- Kupujúci - Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
- Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci – Spotrebiteľ, teda fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Kupujúcim - Spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.
- Každý Kupujúci - Spotrebiteľ má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Počas alternatívneho riešenia sporov spotrebiteľ spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.
Článok XI
Záverečné ustanovenia
- Zmluvné strany sa dohodli, že kúpna zmluva bude uzatvorená v písomnej forme a akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu. Komunikácia medzi zmluvnými stranami bude prebiehať najmä prostredníctvom e- mailových správ alebo prostredníctvom listových zásielok.
- Vzťahy, neupravené týmito VOP alebo zmluvou sa spravujú slovenským právnym poriadkom, najmä príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v platnom znení, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení, zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v platnom znení, ako aj zákona č. 122/2013 o ochrane osobných údajov v platnom znení.
- Reklamačné podmienky tvoria Prílohu č. 1 týchto VOP a sú neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP. VOP sú zverejnené na internetovej stránke www.nextmed.sk.
- Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto VOP a Reklamačný poriadok aj bez predchádzajúceho upozornenia Kupujúceho. V prípade zmeny VOP a Reklamačného poriadku, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých VOP a Reklamačného poriadku, ktoré boli platné v momente odoslania Objednávky Kupujúcim. Povinnosť písomného oznámenia zmeny VOP je splnená umiestnením na internetovej stránke e-shopu Predávajúceho.
- Tieto VOP vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom uverejnenia na internetovej stránke www.nextmed.sk.